Η εισπρακτική... καμπάνια της κυβέρνησης άρχισε, όπως πάντα από τουςπιο... εύκαιρους. Μετά την μείωση συντάξεων και μισθών δημοσίων υπαλλήλων, τώρα ο μηχανισμός στρέφεται για χρήματα στα καράβια για τη Γάζα, που εξακολουθούν να βρίσκονται στα ελληνικά νερά εξαιτίας κρατικών απαγορεύσεων και παρακωλύσεων.
Ιδού η καταγγελία των Ισπανών μελών της Πρωτοβουλίας για τη Γάζα, Rumbo A Gaza:
Gernika, 27 Ιουλίου 2011
Σήμερα, μας πληροφόρησαν από το τελωνείο του Γυθείου ότι ο χρόνος της παραμονής μας στην Ελλάδα είχε συμπληρωθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και λόγω του ότι το πλοίο έχει σημαία των νησιών Κομόρες. Από το ίδιο γραφείο απαίτησαν για να παραμείνουμε παραπάνω χρόνο στα ελληνικά ύδατα ο πλοιοκτήτης πρέπει να πληρώσει τους ανάλογους φόρους που αντιστοιχούν στο 25% του κόστους της αγοράς του πλοίου.
Λαμβάνοντας αυτή την ειδοποίηση και όντας αδύνατο λόγω τεχνικών προβλημάτων να απομακρυνθούμε από τα ελληνικά ύδατα είμαστε πλέον πεπεισμένοι ότι η στρατηγική κατά των πλοίων του στολίσκου της Ελευθερίας ΙΙ (freedom flotilla ll ) εκ μέρους του Ισραήλ και της ελληνικής κυβέρνησης είναι όχι μόνο ο αποκλεισμός των πλοίων αλλά και η οικονομική εξόντωση των οργανισμών που συμμετείχαν με διάφορες καμπάνιες στην καταγγελία του αποκλεισμού της λωρίδας της Γάζας.
Το Γκερνίκα καταχωρήθηκε στις 21 Ιουνίου στο Ελληνικό Τελωνείο ως πλοίο μέρος του στολίσκου Ελευθερία ΙΙ και με την πρόθεση να αποπλεύσει μαζί με τα υπόλοιπα πλοία ανάμεσα στις 26 και 28 Ιουνίου με στόχο να μπορέσουν να φτάσουν στα νερά της Γάζας στο τέλος του μηνός. Από τις 24 Ιουνίου αποκλείστηκε από τις λιμενικές αρχές στα Χανιά, αφενός από δύο λιμενικά σκάφη που εμπόδιζαν οιαδήποτε κίνησή του και αφετέρου από γραφειοκρατικές και διοικητικές διαδικασίες που ξεκίνησαν χωρίς τελειωμό.
Μετά την κατάληψη της Ισπανικής Πρεσβείας από ακτιβιστές Ισπανούς που είχε ως στόχο να καταγγείλει την εγκατάλειψη μας από την δική μας κυβέρνηση, ένας αξιωματικός του λιμενικού σώματος των Χανίων παρουσιάστηκε συνοδευόμενος από δύο νηογνώμονες και μας πρότεινε τον ελεύθερο απόπλου με αντάλλαγμα την έξοδο των ακτιβιστών από την πρεσβεία, συμφωνία που έγινε αποδεκτή αλλά δεν τηρήθηκε.
Δεχτήκαμε την παραπάνω συμφωνία θεωρώντας ότι θα μας απάλλασσε από προβλήματα. Παρόλα αυτά στις 20 Ιουλίου το Γκερνίκα αναγκάστηκε λόγω της πίεσης που του ασκούσαν οι λιμενικές αρχές να εγκαταλείψει το λιμάνι του Κολυμβαρίου, στη Κρήτη, με αντίξοες καιρικές συνθήκες. Έχοντας διανύσει κάποια μίλια υποχρεωθήκαμε να ζητήσουμε την βοήθεια της ακτοφυλακής που μας οδήγησε στο κοντινότερο ασφαλές λιμάνι της Αγίας Πελαγίας, στα Κύθηρα.
Φτάσαμε στο λιμάνι ακολουθούμενοι από το λιμενικό και άλλη μια φορά οι λιμενικές αρχές προσπάθησαν ακολουθώντας οδηγίες του αρμόδιου υπουργείου παράνομα προσπάθησαν να μας αφαιρέσουν τα χαρτιά του πλοίου, κάτι που φυσικά αρνηθήκαμε. Ως και ένας νηογνώμονας στην επιθεώρηση που διέταξε το λιμεναρχείο αναγνώρισε ‘ότι ποτέ δεν είχε ξαναζήσει μια κατάσταση τόσο παράνομη σε σημείο που να του ζητηθεί να κάνει επιθεωρήσεις για τις οποίες ήταν αναρμόδιος.
Κατορθώσαμε να φύγουμε από την Αγία Πελαγία εξαναγκασμένοι πάλι από τις λιμενικές αρχές χωρίς να λογαριάσουμε τις μετεωρολογικές συνθήκες έχοντας υπογράψει ο καπετάνιος μας ένα έγγραφο στα ελληνικά που δεν μας το μετέφρασαν. Εκείνη την στιγμή ο προορισμός μας ήταν η Κέρκυρα αλλά δυνατοί άνεμοι 8 μποφόρ μας ανάγκασαν να καταφύγουμε στο λιμάνι του Γυθείου συνοδευόμενοι για άλλη μια φορά από μια ελληνική φρεγάτα του Λιμενικού.
Συνοψίζοντας έχοντας μας, αποκλείσει στην Ελλάδα περισσότερο από ένα μήνα και κατατρεγμένοι από τις λιμενικές αρχές όλο αυτό το διάστημα βρισκόμαστε ενώπιον ενός καινούργιου προβλήματος εξ αιτίας των πολιτικών αποφάσεων μίας κυβέρνησης που αποφάσισε να κάνει την βρώμικη δουλειά του Ισραήλ. Η συνεχής απαίτηση του απόπλου του πλοίου ακόμα και με δυσμενείς καιρικές συνθήκες του προξένησε μηχανικά προβλήματα τέτοια που να καθιστούν αδύνατη την άμεση μετακίνησή του. Τόσο αυτά όσο και οι επιβεβλημένες καθυστερήσεις από τις ελληνικές αρχές ανάγκασαν το πλήρωμα που συμμετείχε εθελοντικά να εγκαταλείψει την αποστολή και να επιστρέψει στη βάση του αφήνοντας το Γκερνίκα χωρίς πλήρωμα και χωρίς την δυνατότητα της άμεσης αναπλήρωσης του. Ο αποκλεισμός του πλοίου για τόσο μεγάλο διάστημα μας αναγκάζει ή να διακινδυνεύσουμε την ζωή μας για να υπερασπίσουμε το πλοίο μας ή πληρώσουμε τους φόρους που μας αναλογούν από τα γραφειοκρατικά εμπόδια που μας υπέβαλε ή Ελληνική κυβέρνηση.
http://reportaging.blogspot.com/2011/08/blog-post.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου